dinsdag 6 maart 2018

Steppen met je hond (Dogscooter)

Mijn hart maakt een sprongetje, want een andere discipline die ikzelf en Elliott ook erg fijn vinden zijn dogscooter of ook wel steppen met je hond.

Ik dacht bij de opleiding.... makkie.... waarom moet ik hier een opleiding voor volgen.

Maar wat had ik het mis. Je moet zelf leren steppen met een grotere step. Je hond laten wennen aan een step en dan je hond naast je step laten in draf gaan.
Hoe leer ik stoppen als mijn reu plots naar het water loopt of achter een eendje of konijntje aangaat?
Hoe bewaar ik mijn evenwicht?
Wat als er verkeer passeert?

 


Het was een leuke leerschool.
En Elliott genoot ervan. Stilletjes opbouwen, want ook hun conditie moet opgebouwd worden.

Step nummer 3 en 4 zijn in aantocht, waardoor we reeds met kleine groepjes van start kunnen gaan eind april!
Wil jij het ook eens proberen?
Hou dan de blog goed in het oog!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten